Nieuwsbrief September 2020

Inhoud

Vriend worden van de stichting

Loopt u al langer rond met het idee iets te willen betekenen voor onze stichting, maar ontbreekt het u aan tijd? Zou u iets meer willen betekenen voor ons doel, maar u weet niet hoe? Nou, dan kan ik u aanbevelen om vriend te worden van de stichting. Voor minimaal 5,00 per maand en voor een periode van minimaal 5 jaar heeft u als Parkivriend de volgende voordelen;

• U doneert voor een goed doel.
  • U geeft minder draagkrachtige personen de gelegenheid om ook mee te doen aan het ParkinsonGrasveld.
  • U krijgt als welkomstgeschenk een etsje van mijn hand cadeau.
  • Speciaal voor de vriendenclub wordt er één keer in het jaar iets cultureels georganiseerd. Bijvoorbeeld een gratis koffieconcert, bezoek aan een museum enz.
  • En als klap op de vuurpijl kunt u het ook als aftrekpost indienen op uw belastingformulier.

meer info op de pagina vriend worden.

Brein en Muziek nieuwe datum

Voor de zomervakantie was er een bijeenkomst van het organiserende comité “Brein & Muziek”. Een mooie gelegenheid om alles nog even op een rijtje te zetten. Ook het bespreken van de nieuwe datum voor het evenement “Brein & Muziek”, dat door toedoen van Corona niet door kon gaan. Aanvankelijk had ik zelf gedacht om het te verplaatsen naar het najaar. Zij waren van mening dat de kans om het weer uit te moeten stellen erg groot was en niet bevorderlijk voor een positief gevoel. En ja, ze hebben natuurlijk gelijk en daarom is er een optie voor het voorjaar 2021, namelijk 1 april en dat is geen grap. Een uitstel van 1 jaar dus. Te zijner tijd komt er nog een officieel schrijven hierover, want Corona laat zich niet makkelijk sturen.

Comité van L naar R; Joris de jager, Ton Gimbrère, Anea Marie Geurts, Julia Burgers, Twan Hendriks en Ella Buijze. Pascal Vugts was helaas verhinderd.

De stoelen die al gereserveerd waren blijven natuurlijk gehandhaafd. Diegene die nog niet hebben betaald krijgen tegen die tijd opnieuw een betaalverzoek per e-mail. Stichting Parki prijst zich gelukkig dat de reserveringen zijn blijven staan voor die avond. Wij hopen binnenkort weer enthousiast van start te kunnen gaan om u die bijzondere avond aan te kunnen bieden. Bijna alle hoofdrolspelers hebben de nieuwe datum inmiddels in hun agenda vastgelegd. Nu maar hopen dat alles op rolletjes gaat verlopen en dat er dan een vaccin is tegen Corona.

Opslag Grasfiguren

Toen de vakantie was begonnen, heb ik de zuilen met grasfiguren, die als PR-item in Tilburg waren tentoongesteld, teruggehaald en opgeslagen. Nu de vakantie weer voorbij is, hoop ik ze weer te kunnen plaatsen op andere openbare locaties in Tilburg. Het zijn goede PR-elementen om de workshops te promoten. Mocht u een juiste plaats weten voor die zuilen, dan hoor ik het graag.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is opslag-grasfiguren.jpg

Workshop met Prins Heerlijk

Intussen is er een samenwerking met het bekende opleidingsinstituut “Prins Heerlijk”.
Deze samenwerking bestaat uit de verzorging van uitgebreide lunchpakketten voor de workshopdeelnemers van het “ParkinsonGrasveld”.

Verhaal Workshop Deelnemer

Grillig, wazig, vergankelijkheid.
Dit grasveld geeft goed weer wat Parkinson doet

Ik heb al lang nagedacht over waarom ik mee heb gedaan. Maar het is moeilijk om onder woorden brengen waarom, zonder hoogdravend te worden. Ik heb meegedaan omdat ik het leuk vind om met anderen samen iets te maken en het wuivende grasveld me erg aansprak. In mijn omgeving heb ik aan den lijve ondervonden wat het inhoudt om langzaamaan te verdwijnen in een lijf en geest die niet meer goed functionwweren. Een wild grasveld staat voor mij voor de grilligheid, het wazige, het verdwijnen van het buigzame en de vergankelijkheid. Het veld is dus een goede weergave van het proces van Parkinson.
Ik vind het initiatief erg inspirerend en een goede manier om wat te kunnen betekenen. Tijdens de workshop heb ik bijzonder genoten van het maken van het gras.

Ied Braam, oktober 2017

Eerste Halfjaarcijfers bekend

Omdat de stichting per 1 juli een half jaar bestaat zijn we verplicht de eerste halfjaarcijfers bekend te maken op de website in verband met de ANBI status van de stichting. Met trots zie ik dat er inmiddels ruim 25.000,- euro is opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek naar een oplossing voor de ziekte van Parkinson. Dit allemaal dankzij de deelnemers aan de workshops en de donateurs. Hartelijk dank daarvoor. Zonder hen geen financiële ondersteuning voor die zoektocht naar de oplossing voor de ziekte van Parkinson. Zoals bij iedere nieuwe stichting zijn de onkosten in het begin aan de hoge kant (de opstart). Ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat die kosten minimaal blijven. Met die vele enthousiaste betrokkenen moet dat lukken. We blijven positief.
Geïnteresseerd in die jaarcijfers? Klik hier.

Tot Slot

Nu de stichting inmiddels een halfjaar bestaat en ik al enkele jaren met die organisatie bezig ben, hebben zich al diverse personen en bedrijven aangemeld om mee te helpen de stichting, met zijn projecten, flink te ondersteunen. Zowel financieel als met mankracht. Bijvoorbeeld; mijn goede vriend Alfred van Gils is begonnen om de website te herschrijven en tevens uit te breiden. Wij hopen hiermee nog beter de stichting te laten groeien met die gedachten de hoop op meer aandacht en financiële steun om de wetenschap een handje te helpen om de ziekte van Parkinson te overwinnen.

Dank aan alle sponsoren en vrijwilligers. Ik weet en voel het iedere dag aan den lijve wat het betekent en dat is verdomd veel.

Tot de volgende nieuwsbrief.

Met vriendelijk groeten,
Twan Hendriks