Oprichter en bestuurslid: Twan Hendriks

Twan Hendriks is beeldend kunstenaar in Tilburg. Sinds 1974 heeft hij een prachtige en boeiende carrière opgebouwd. Hij heeft diverse opdrachten gedaan voor onder andere particulieren, bedrijven en instellingen. Hendriks heeft twee panden gerealiseerd waarvan hij er één gebruikt als atelier en het andere als woonhuis en galerie. In deze galerie heeft hij tentoonstellingen georganiseerd voor collega-kunstenaars en natuurlijk ook voor zichzelf.

Daarnaast heeft Hendriks zijn eigen werk verhuurd en verkocht, koffieconcerten verzorgd en niet te vergeten verschillende etscursussen gegeven. Kortom het kon niet stuk, tot hij in 2014 de diagnose Parkinson kreeg. Na een korte periode van acceptatie ging de knop weer om en besloot hij van de nood een deugd te maken. Dit deed Hendriks door zijn beroep als kunstenaar in te zetten voor het inzamelen van geld. Dit geld gaat volledig naar wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson. Daarnaast geeft Hendriks met zijn kunstprojecten de ziekte van Parkinson een gezicht.

Meer weten over Twan Hendriks? Bekijk dan zijn eigen website: KunstTwan.

——————————————————————-

Voorzitter: Anne Marie Pijnenburg.

Ann Marie Pijnenburg is fysiotherapeut met als speciaal aandachtsgebied dansers en musici. Ook is ze bestuurslid en directeur van SMC Tilburg, een zelfstandig behandelcentrum dat gericht is op eerste- en tweedelijns zorg.

Pijnenburg vind het prachtig dat kunst en cultuur ingezet worden voor een goed doel. Vanwege haar achtergrond als fysiotherapeut met specifieke aandacht voor dansers en musici (kunstenaars) was ze zeer geïnspireerd toen ze het verhaal van Twan Hendriks aanhoorde. Toen Hendriks haar vroeg om actief te worden binnen zijn stichting, aarzelde ze dan ook geen moment. Vanuit zowel haar werk- als privésituatie heeft Pijnenburg te maken met Parkinson patiënten. Ze vind het hoog nodig dat deze ziekte uit het kader van het bekende frame gehaald wordt. Twan is voor haar een inspirerend persoon voorbeeld van iemand die zijn ziekte omarmd en dit op een prachtige manier inzet. Naast het hoognodige doel om geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek ondersteunt Pijnenburg het doel om de ziekte een gezicht te geven.

Secretaris: Audrey van Gils

Audrey van Gils is opgegroeid in de omgeving van Tilburg en woont tegenwoordig in Berkel-Enschot. Ze is werkzaam als jurist/ondernemer in een internationale omgeving en heeft uitgebreide ervaring in het omgaan met Nederlandse en Internationale juridische en ethische vraagstukken. Door de opgebouwde ervaring en het werken in een internationale omgeving kent van Gils veel raakvlakken en interesse in het Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Vanuit deze invalshoeken zet van Gils haar ervaring en deskundigheid in op andere gebieden, zoals Stichting Parki. Voor van Gils is het belangrijk om Parkinson bekend(er) te maken bij een breder publiek. Door meer bekendheid van de ziekte en Stichting Parki hoopt van Gils meer geld in te zamelen voor uitgebreider wetenschappelijk onderzoek. Dit is hard nodig, omdat er nog zoveel te onderzoeken valt.

Penningmeester: Hella Linkels

Hella Linkels is jarenlang de boekhoudster geweest van Twan Hendriks tijdens zijn carrière als kunstenaar. Ze heeft hem in die periode leren kennen als een constante, inspirerende, aan de weg timmerende persoon die alles in eigen hand wilde en ook kon houden. Toen de Parkinson zich openbaarde gaf hij het niet op en maakte hij ook hier weer een project van. Volgens Linkels is dat typerend voor het karakter van Hendriks. Om die reden voelt het voor haar als een logische stap dat zij de penningmeester van zijn stichting werd.