U kunt hier een algemene reactie plaatsen.

3 antwoorden op “Reageren”

1. Jaren geleden kwam Twan voor de eerste keer bij mij in de praktijk. Door de jaren heen heb ik hem leren kennen als een zeer positief ingesteld persoon. Het glas is duidelijk halfvol! Met de diagnose Parkinson ging hij juist de uitdaging aan om geld in te zamelen voor nog meer onderzoek. Actief met stichting Parki mocht ik Twan volgen in het bedenken en ontwikkelen van het Event Brein & Muziek. Twan heeft een positief brein, waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

2. Hoi
    Ik wil reageren op de naam van de stichting. Je zult het vast met alle goede bedoelingen hebben gedaan, maar de naam PARKI klinkt als een koosnaam voor een vreselijk slopende ziekte.
    Je gebruikt toch ook niet een koosnaam voor andere ziektes ALSJe of MS-sie

Ik schrijf ook namens mijn vriend, die deze ziekte heeft.
    Met vriendelijke groet
    M.L Vulto

1. Zelf heb ik vanaf 2014 de diagnose gekregen. Na een korte periode van acceptatie heb ik mijn omgeving direct op de hoogte gebracht met de zin “Dit is de nieuwe Twan, Twan met Parki en zeker geen Parki met Twan”. Voor mij was het een afkorting die mijn gevoel van toen tot nu, positief op de been hield. Daarna heb ik mij volledig toegelegd op het inzamelen van geld (via kunst en cultuur) om wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson financieel te ondersteunen. En dat lukt me behoorlijk. Ik geloof heilig in een positieve houding. Het heeft mij ver gebracht ook al ga ik achteruit, na 9 jaar. Natuurlijk is het een klote aandoening (vergeef mij de uitdrukking). Maar mijn standpunt is; Je kan er niet omheen. Je hebt het nu eenmaal en je zal er mee moeten leven. Dat leven moet voor mij zo positief mogelijk zijn.
      Ik wens voor uw vriend het allerbeste.
      Groeten,
      Twan