Parkinson Grasveld

Ieder grassprietje deint zijn eigen richting door aanzet van dezelfde wind. Zoals ieder Parkinsonpatiënt zijn eigen koers heeft en mee moet deinen met diezelfde wind. Een wind die leidt tot flexibiliteit, reflectie en positiviteit.

Wuivend gras, meebuigen en terugveren…

Goede kunstwerken zijn intrigerend: ze roepen bij de passant vragen op, laten ruimte voor interpretatie en zorgen voor verbinding, brengen beschouwers bij elkaar omdat het kunstwerk symbool wordt voor een gemeenschappelijk gevoel. Soms krijgt het kunstwerk daardoor een monumentaal karakter, wordt het een bijzondere plek in de stad, onderdeel van het collectief geheugen.Het Parkinsongrasveld van Twan heeft alles in zich om zo’n betekenisvol kunstwerk te zijn. Wuivend gras, in chamotte-klei, kwetsbaar en krachtig tegelijk. Breekbaar maar onverzettelijk, veel graspollen vormen

Deelnemers aan de workshop ParkinsonGrasveld creëren een Grasfiguur voor het grote ParkinsonGrasveld. De verkoop en de opbrengsten van de workshop komen geheel ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson………….Lees verder

__________________________________________________________________________________________________

De Workshops

De workshops vinden plaats in het gebouw “Goretti” van de stichting Ateliers Tilburg. Het adres is Wilhelminapark 53-54.

Onder begeleiding van initiatiefnemer en kunstenaar Twan Hendriks, maakt u van klei een eigen grasfiguur, waarop uw initialen wordt aangebracht. Alle grasfiguren samen vormen het kunstwerk “ParkinsonsGrasveld’ van 5,3 x 5,3 meter. Het ParkinsonGrasveld wordt te koop aangeboden en ook die opbrengst is voor het goede doel van de stichting.

U kan kiezen uit 2 mogelijkheden;

• De uitgebreide vorm van een volledige dag € 150,-
    • Deze is uitstekend geschikt als verjaardag viering, vrienden dag, familiedag of een teambuildingsdag. Maximaal 5 personen.
    • Van 10:00 tot 18:00 uur.
    • U doneert aan een goed doel.
    • U beleeft een actieve en avontuurlijke dag. O.l.v. Twan Hendriks, maakt ieder 1 van de 300 grasfiguren, nodig voor een veld van 5.3×5.3 mtr.
    • U neemt een kijkje in de wereld van kunst en keramiek.
    • Tussen de middag is er een uitgebreide lunch, die gesponsord wordt door Prins Heerlijk.
    • Ook de schort met opdruk, die u tijdens de workshop heeft gedragen, krijgt u mee.
    • U wordt vereeuwigd met uw eigen creatie d.m.v. portretfoto met het resultaat, twee werkfoto’s en een door uzelf geschreven impressie die worden opgenomen in een magazine. U krijgt die uitgave als aandenken aangeboden.
    • De portretfoto wordt u digitaal toegezonden als cadeau, hoewel er auteursrechten aan verbonden zijn, kan en mag u er vrij over beschikken. Bij mogelijke publicatieI vraag ik alleen mijn naam of die van de stichting te vermelden.
    • Uw grasfiguur wordt gemerkt met uw initialen en uw naam wordt bij het uiteindelijke kunstwerk vermeld: eeuwige roem valt u ten deel.
    • Bij de presentatie van dit kunstwerk worden alle magazines gebundeld tot een boekvorm.
  • Of een uitgeklede vorm van een halve dag  € 75,-
    • Ook hierbij is het aantal maximaal 5 personen.
    • Van 09:00 tot 13:00 uur.
    • U doneert aan een goed doel
    • U neemt een kijkje in de wereld van kunst en keramiek.

Data seizoen 2022-2023

Wilt u een volledige dag met maximaal 5 deelnemers door de week boeken, neem dan contact op info@stichtingparki.com

U kunt zich inschrijven voor één van de volgende data:

30 oktober, zondag

16 juli, zondag
23 juli, zondag
30 juli, zondag

Natuurlijk is het mogelijk hiervan af te wijken. Bij een minimum van 3 personen en maximaal 5, kan in overleg een andere datum gekozen worden. Neem daarvoor contact op via e-mailadres info@stichtingparki.com of bel naar telefoonnummer: (06) 12 28 27 93.

Ets Cadeau

Zorgt u voor een complete groep van 5 inschrijvingen voor de volledige dag, per persoon € 150,-? Denk bijvoorbeeld aan een familie-, vrienden-, collega-, lotgenoten-, mantelzorg- of vrijwilligersdag. Dan krijgt u onderstaande ets cadeau als dank voor uw extra inzet. Alleen bij het boeken van een volledige workshop dag.

We gaan samen voor het goede doel en maker er een bijzondere, gezellige en leerzame dag van!