Parkinson Grasveld

Ieder grassprietje deint zijn eigen richting door aanzet van dezelfde wind. Zoals ieder Parkinsonpatiënt zijn eigen koers heeft en mee moet deinen met diezelfde wind. Een wind die leidt tot flexibiliteit, reflectie en positiviteit.

Wuivend gras, meebuigen en terugveren…

Goede kunstwerken zijn intrigerend: ze roepen bij de passant vragen op, laten ruimte voor interpretatie en zorgen voor verbinding, brengen beschouwers bij elkaar omdat het kunstwerk symbool wordt voor een gemeenschappelijk gevoel. Soms krijgt het kunstwerk daardoor een monumentaal karakter, wordt het een bijzondere plek in de stad, onderdeel van het collectief geheugen.Het Parkinsongrasveld van Twan heeft alles in zich om zo’n betekenisvol kunstwerk te zijn. Wuivend gras, in chamotte-klei, kwetsbaar en krachtig tegelijk. Breekbaar maar onverzettelijk, veel graspollen vormen

Deelnemers aan de workshop ParkinsonGrasveld creëren een Grasfiguur voor het grote ParkinsonGrasveld. De verkoop en de opbrengsten van de workshop komen geheel ten goede aan wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson………….Lees verder

__________________________________________________________________________________________________

De Workshops

De workshops vinden van 10:00 tot 17:00 uur plaats in het gebouw “Goretti” van de stichting Ateliers Tilburg. Het adres is Wilhelminapark 53-54. U kunt deelnemen aan de workshop voor het bedrag van € 150,-. Om 13.00 uur wordt een heerlijke lunch geserveerd. Het maximaal aantal deelnemers per workshop is 5.

Onder begeleiding van initiatiefnemer en kunstenaar Twan Hendriks, maakt u van klei een eigen grasfiguur, waarop u uw initialen kunt aanbrengen. Alle grasfiguren samen vormen het kunstwerk “ParkinsonsGrasveld’. Bij de presentatie van dit kunstwerk wordt een boek gepresenteerd met een foto van iedere deelnemer met zijn of haar eigen creatie. Ook is er de mogelijkheid als deelnemen om zelf een tekst te schrijven tekst over zijn of haar betrokkenheid bij de ziekte van Parkinson of over het project in het algemeen.

• U doneert aan een goed doel.
  • U beleeft een actieve en avontuurlijke dag. O.l.v. Twan Hendriks, maakt ieder 1 van de 300 grasfiguren, nodig voor een veld van 5.3×5.3 mtr.
  • U neemt een kijkje in de wereld van kunst en keramiek.
  • Tussen de middag is er een lunch, die gesponsord wordt door Prins Heerlijk.
  • U wordt vereeuwigd met uw eigen creatie. Een door uzelf geschreven impressie en een portretfoto wordt deze opgenomen in een boek, dat aan het eind van het project zal worden uitgegeven. U krijgt die uitgave als aandenken aangeboden. Aan het einde van het totale project worden alle magazine tot 3 delen gebundeld uitgegeven, per deel 100 deelnemers.
  • Ook het schort met opdruk, die u tijdens de workshop heeft gedragen, krijgt u mee.
  • Uw grasfiguur wordt gemerkt met uw initialen en uw naam wordt bij het uiteindelijke kunstwerk vermeld: eeuwige roem valt u ten deel

Data seizoen 2022-2023

Wilt u een volledige dag met maximaal 5 eelnemers door de week boeken, neem dan contact op info@stichtingparki.com

U kunt zich inschrijven voor één van de volgende data:

11 september, zondag,

16 juli, zondag
23 juli, zondag
30 juli, zondag

Natuurlijk is het mogelijk hiervan af te wijken. Bij een minimum van 3 personen en maximaal 5, kan in overleg een andere datum gekozen worden. Neem daarvoor contact op via e-mailadres info@stichtingparki.com of bel naar telefoonnummer: (06) 12 28 27 93.

Ets Cadeau

Zorgt u voor een complete groep van 5 inschrijvingen? Denk bijvoorbeeld aan een familie-, vrienden-, collega-, lotgenoten-, mantelzorg- of vrijwilligersdag. Dan krijgt u onderstaande ets cadeau als dank voor uw extra inzet.

We gaan samen voor het goede doel en maker er een bijzondere, gezellige en leerzame dag van!