Brein & Muziek donderdag 7 april 2022

Aanmelden kan hier

Op 7 april 2022 wordt een speciale avond georganiseerd in de Hilvaria studio’s om geld in te zamelen voor wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson. Een avond met onder meer Professor Erik Scherder, Jan Willem Rozenboom, Frank van Pamelen, Rene Kruijff, Twan Hendriks en muzikale gelegenheid groep van enkele leden van de muziekgroep Ogham. Naast een drankje en hapje krijgt u ook toegang voor de speciale exposities.

Prof. dr. Erik Scherder is hoogleraar neuropsychologie aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Hij deed eerder onderzoek naar de ziekte van Parkinson en schreef verschillende boeken over de hersenen. Ook heeft hij diverse TV-colleges verzorgd, bij onder andere De Wereld draait Door en Omroep Max.

Jan Willem Rozenboom is al meer dan 25 jaar pianist. Naast producer van Guus Meeuwis is hij onder meer bekend van zijn Goldberg-variaties en zijn liefde voor het werk van Schubert.

Frank van Pamelen is bekend als schrijver, dichter en kleinkunstenaar. Hij zal de avond presenteren.

Programma

Het belooft een bijzondere avond te worden op 7 april. De presentatie is in handen van schrijver/cabaretier Frank van Pamelen. Leden van de Ogham-groep verwelkomen het publiek met aanstekelijke muziek. Prof. Dr Erik Scherder geeft een minicollege over het brein. En om in de muzikale sfeer te blijven hangen treedt muzikant Jan Willem Rozenboom op.

Verder bevat de avond een gesprek tussen onder andere René Kruiff, directeur van het ParkinsonFonds en Twan Hendriks, oprichter van de Stichting Parki en initiatiefnemer van deze avond.

Daarnaast is er een expositie onderdeel, waar onder andere de reeds vervaardigde grasfiguren, een demonstratie van het vervaardigen van een figuur en Twan Hendriks’ laatste fotowerken “De schoonheid van het einde “Eindeloze schoonheid“ te zien zijn. Deze fotowerken zijn ook te koop, en de opbrengsten zijn eveneens voor onderzoek naar Parkinson.

“Niks blijft aan de spreekwoordelijke strijkstok hangen, alles is voor het wetenschappelijk onderzoek!”

19:30Ontvangst met koffie/thee en lekkers.
Muzikaal onthaal door door enkele leden van “Ogham”-groep. Welkom en introductie.
19:45Optreden pianist Jan-Willem Rozenboom.
Gastspreker prof. dr. E.J.A. (Erik) Scherder.
20:30Gesprek met René Kruijff (directeur ParkinsonFonds), Twan Hendriks (initiatiefnemer) geleid door Frank van Pamelen
21:45Naborrel, mogelijkheid expositie te bezoeken.
23:00Einde avond
De avond wordt gepresenteerd door Frank van Pamelen.
Er worden video opnames gemaakt en gefotografeerd.