Nieuwsbrief april 2024

4. Nu te zien bij Twan Hendriks/Stichting Parki
  5. Parki video’s
  6. Doneren

1. Project ParkinsonGrasveld: Het einde is in zicht.

Sinds het startsein van het project ParkinsonGrasveld in augustus 2017 zijn inmiddels 7 jaar verstreken. In die 7 jaar is er maatschappelijk veel gebeurd. De coronacrisis, de energiecrisis: allemaal elementen die buiten onze macht lagen en waardoor we wel even pas op de plaats moesten maken.

Toch zijn we niet bij de pakken neer gaan zitten. Integendeel: het einde begint in zicht te komen: het 250e grasfiguur is inmiddels gemaakt. Ook hebben we al contact gehad met de gemeente voor een mogelijke plaatsingslocatie. Zodra daar concrete plannen uit voortkomen laat ik dat natuurlijk meteen weten.

2. Update Parki Stimuleringsprijs 2024

Inmiddels heeft dr. Philip Kremer van het adviescomité Stimuleringsprijs het startsein gegeven voor de aanvragen voor de prijs in 2024. Na de zomervakantie wordt deze prijs uitgereikt.

Het adviescomité bestaat uit:

dr. Philip .H.C. Kremer,
research director Neurology, Stichting Center for Human Drug Research, Leiden & neuroloog LUMC
dr. Vincent J.J. Odekerken,
opleider Neurologie, Amsterdam UMC – locatie AMC
Ben P.W. Jansen,
neuroloog, Elisabeth Tweesteden Ziekenhuis, Tilburg

3. Sabine Schootemeijer, ontvanger Stimuleringsprijs 2023

Sabine Schootemeijer ontving afgelopen jaar de allereerste Parki Stimuleringsprijs. Ze is onlangs teruggekomen na ruim 4.5 maanden in Noord-Amerika en kijkt terug op een fantastische, leerzame tijd.

Sabine heeft de Stimuleringsprijs ingezet om in Boston met samenwerkingspartners van Massachusetts General Hospital en de Harvard T.H. Chan School of Public Health aan de analyse van haar promotieproject (STEPWISE-studie) te werken. In dit project onderzoekt ze of een app kan helpen om mensen met de ziekte van Parkinson meer te laten bewegen. Ze werkte in Boston vooral samen met een statisticus uit het STEPWISE-consortium. Daarnaast heeft ze in december verschillende onderzoeksgroepen bezocht binnen Boston en op andere nabijgelegen plekken in Noord-Amerika. Haar periode in Noord-Amerika was één groot avontuur: ontzettend leerzaam voor haar als wetenschapper, en daarnaast een prachtige ervaring als mens. Ze wil de Stichting Parki hartelijk bedanken voor deze kans!

4. Nu te zien bij Twan Hendriks/Stichting Parki

In mijn etalage aan de Bredaseweg is onderstaande foto, geprint op acrylglas met een speciaal ophangsysteem, te bewonderen.

Deze komt uit een serie foto’s getiteld:
Schoonheid van het einde “Eindeloze schoonheid”.

Nummer:  8873
Techniek: Foto op acrylglas
Formaat:  85 x 150 cm.
Titel:        Schoonheid van het einde “Eindeloze schoonheid10”
Jaar:        2015
Oplage:    5

Nummer: 8763
Techniek: Keramiek, geglazuurd
Formaat:  35 x 25 x 30 cm.
Titel:         Embracement
Jaar:          1999
Oplage:     10

5. Parki video’s

Alle relevante video’s die zijn gemaakt voor en door de stichting zijn bijeengebracht op deze pagina:

Meer info op de website stichtingparki.com

6 Doneren

Ik hoop u met deze nieuwsbrief weer op de hoogte gebracht te hebben. Mochten er tussendoor veranderingen plaatsvinden dan laat ik dat snel weten.

Tot een volgende nieuwsbrief.

Aanpassing inschrijving nieuwsbrieven

2 antwoorden op “Nieuwsbrief april 2024”

1. Hoi Toine,
    Wij zijn geïnteresseerd in een ‘embracement’ . Kun je ons informeren over mogelijkheden en prijs?
    Lieve groet