Nieuwsbrief juni 2024

Aanpassing inschrijving nieuwsbrieven

Wilt u reageren, volg dan deze link: Reactie

inhoud:

1. Plaatsing ParkinsonGrasveld in zicht
  2. Te zien in de etalage bij kunstwan/stichtingparkiParki
  3. Parki video’s
  4. Doneren

Plaatsing ParkinsonGrasveld in zicht

We zijn al heel ver met het project het “ParkinsonGrasveld”. De laatste workshops zijn geboekt. Dan heb ik meer dan 300 grasfiguren. Inmiddels zijn we bezig met een vergunning om het grasveld te plaatsen. Als alles goed gaat en we krijgen medewerking van alle betrokken instanties, komt het in hartje Tilburg te staan (centrum) en kan men er niet omheen.
Waar? Dat is nog een verassing. Dat kan ik pas bekend maken als we definitief alle goedkeuringen binnen hebben.

We zijn al met het scenario bezig om de plaatsing zo optimaal mogelijk uit te voeren. Doordat alle grasfiguren een eigen vorm hebben, zoals:

• Wilde vormen
• Brave vormen
• Zuinige vormen

moeten we ieder figuur met passen en meten in het veld plaatsen. Want door die diversiteit van vormen passen ze niet allemaal naast elkaar, maar worden ze bij elkaar passend gecomponeerd. Ook moeten ze veilig worden gemonteerd, zodat ieder grasfiguur definitief vast op zijn plek staat en niemand er één ‘stiekem onder zijn arm mee kan nemen.

Ja …nog veel werk, maar dan staat er ook iets. En heeft het niet alleen geld opgeleverd, maar ook bewustzijn over die afschuwelijke ziekte van Parkinson, waar ook steeds meer jonge mensen mee te maken krijgen.

We hopen u over enkele weken het super nieuws te melden over de locatie en datum van de onthulling.

Te zien in de etalage bij Kunstwan/Stichting Parki

Bredaseweg 214 Tilburg, schuin tegenover de Watertoren Tilburg.

Al het werk dat verkocht wordt gaan de opbrengsten naar mijn “Stichting Parki”. Met andere woorden, na aanschaf geniet u van het werk en doneert gelijk aan het goede het doel van de stichting. Het mes snijd weer eens aan twee kanten.

In mijn etalage aan de Bredaseweg, stoplichten Bredaseweg /Diepenstraat, is onderstaande foto, geprint op acrylglas met een speciaal ophangsysteem, te bewonderen.

Deze foto komt uit een serie getiteld:
Schoonheid van het einde “Eindeloze schoonheid”.

Nummer:  8863
Techniek: Foto op acrylglas.
Formaat:  100 x 150  cm.
Titel:          Schoonheid van het einde “Eindeloze schoonheid 2”
Jaar:          2015
Oplage:    5

Verder; Een van de eerste grasfiguren van mijn hand. Van hieruit is het ParkinsonGrasveld ontstaan.

Beschrijving

Nummer: 8786
Techniek: geglazuurd Keramiek
Formaat:  35 x 15 x 40 cm. B-D-H
Titel:           Gras
Jaar:            2002
Oplage:      5

Alle relevante video’s die zijn gemaakt voor en door de stichting zijn bijeengebracht op deze pagina:

Meer info op de website stichtingparki.com

5 Doneren

Ik hoop u met deze nieuwsbrief weer op de hoogte gebracht te hebben. Mochten er tussendoor veranderingen plaatsvinden dan laat ik dat snel weten.

Tot een volgende nieuwsbrief.
Groeten, Twan

Aanpassing inschrijving nieuwsbrieven