Minicollege door prof. Bas Bloem

Zojuist binnen gekregen, een digitaal minicollege van 15 minuten waarin heel duidelijk door de bekende neuroloog prof. Bas Bloem(Radboudumc) wordt uitgelegd wat voor aandoening Parkinson nu precies is en de pandemische vorm die de ziekte aanneemt. Daarnaast deelt hij nieuwe inzichten over het ontstaan van deze ziekte en ontwikkelingen op onderzoeksgebied.
Naar aanleiding van deze nieuwe informatie heb ik mij opgegeven als proefpersoon voor een nieuw medicijn. Kijk, als je stoer wilt doen om een stichting op te zetten om geld te genereren en zo wetenschappelijk onderzoek financieel te ondersteunen, moet je ook zo stoer zijn om hier je medewerking aan te verlenen. Ik hoop dat ik geschikt word bevonden.

Waarom krijgt straks iedereen wellicht de ziekte van Parkinson?

De ziekte van Parkinson is de snelst groeiende hersenziekte ter wereld. Hoe kunnen we dat verklaren? Volgens professor Bas Bloem hebben we dat onder andere te danken aan het overmatig gebruik van allerlei bestrijdingsmiddelen. In dit college legt hij uit hoe die onze hersenen kunnen binnendringen en kapotmaken. Gelukkig heeft hij ook goed nieuws, we kunnen Parkinson steeds beter behandelen én wellicht in de toekomst zelfs voorkomen.

Wordt vriend van de stichting.

Misschien was u het al van plan maar bent u er nog niet aan toegekomen, heeft u de tijd niet gehad om het te regelen of was u het vergeten…..het is nooit te laat om alsnog vriend te worden van de stichting. Voor minimaal 5,- euro per maand bent u al vriend van de stichting. Als u toezegt voor minimaal 5 jaar maandelijks dat bedrag te doneren, mag u jaarlijks dat bedrag van de belastingen aftrekken omdat de stichting een ANBI status heeft.
maar er is meer…….

Keuze uit deze 3 werkjes

U kunt in het bezit komen van deze ets als u lid wordt van de Stichting Parki. U doneert 5 jaar lang, 5,- euro per maand (aftrekbaar van de belastingen) en u krijgt een van deze drie welkomstcadeau prenten. Bovendien wordt er ieder jaar een gratis koffieconcert georganiseerd voor alle Parkivrienden als dank voor uw bijdrage. Hiermee steunt u de stichting met zijn doel en kunt u genieten van het werkje. Dus drie vliegen in een klap.
Dit kunt u rechtstreeks regelen door direct het online invulformulier in te vullen en te versturen. Wilt u meer informatie, ga dan naar de website pagina. https://stichtingparki.com/doneren/

Ik hoop dat ik u, met dit tussen bericht, voldoende op de hoogte hebt gebracht en u kan overhalen dit bericht te delen. Er moet wat gedaan worden voor het te laat is. Ach……..voor mij ……..ik word in juni 74 jaar en kijk met trots terug op mijn prachtig leven. Nee, voor die 13 jarige jongen of dat verhaal van Nikita Krielaard. Een jonge vrouw van 23 lentes die drie jaar geleden de diagnose kreeg. Daar doen we het voor.

Tot een volgende beicht.