Twan Hendriks

Sinds 1974 ben ik als zelfstandig beeldend kunstenaar gevestigd op de Bredaseweg 214 in Tilburg. Dit was toen nog gewoon een woning. In 1985 heb ik een nieuw atelier gebouwd en mijn werkzaamheden uitgebreid met een kunstuitleen van verhuur/verkoop eigen werk. In 1990 heb ik de woning gesloopt en de huidige nieuwbouw gerealiseerd met een uitbreiding van een galerie, de verhuur/verkoop eigen werk, tentoonstellingen voor collega’s kunstenaars en het organiseren van koffieconcerten. Sinds 2014 heb ik deze werkzaamheden  helaas moeten staken wegens gezondheidsproblemen. In dat jaar werd ik geconfronteerd met de diagnose Parkinson. Vanaf dat moment hield ik me allen nog bezig met nieuwe werk. In 2017 ben ik begonnen met het grote keramische werk “Het ParkinsonGrasveld”. Een mogelijkheid om geld in te zamelen via workshops voor wetenschappelijk onderzoek naar de ziekte van Parkinson. Doordat de organisatie steeds grote werd heb ik eind 2020 de “Stichting Parki” en is mijn huidig adres ook het onderkomen van de stichting. Achter de nog steeds aanwezige etalage is mijn nieuwe atelier gerealiseerd als ook het buro van de stichting. Als u wilt, kunt u een kijkje nemen achter de schermen maar maak dan wel even een afspraak (gegevens hieronder).

Bredaseweg 214
5038 NM, Tilburg

mailto: info@stichtingparki.com

De volledige collectie is te vinden in de Webshop.